Aanmelden voor behandeling kan alleen telefonisch. Spreek de voicemail in en dan neem ik contact met je op. Ik stel je dan een aantal praktische vragen over de verwijzing (via huisarts of anders) en welke zorgverzekering je hebt. En een paar vragen over hulpvraag/therapieverwachting om in te schatten of psychotherapie in mijn praktijk geboden kan worden.  Wanneer dat zo is, kan ik je op de wachtlijst plaatsen.  Als de klachten/hulpvraag beter in een andere setting behandeld kunnen worden, zal ik zo gericht mogelijk advies geven.

Update: 20 mei 2019: de wachtlijst is gesloten, ik kan helaas geen nieuwe cliĆ«nten aannemen vanwege een te hoog oplopende wachttijd. 

Na de intake kan de behandeling binnen 2 weken beginnen. De wachttijd is niet afhankelijk van waar je verzekerd bent. De praktijk heeft echter niet met alle verzekeraars een contract gesloten, zie 'kosten'.

Ik werk samen met andere praktijken voor collegiaal overleg en intervisie. Mede is daarbij ook de waarneming tijdens vakantie of langdurige ziekte gewaarborgd.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).